POTRZEBUJĘ WSPARCIA NATYCHMIAST - INFOLINIA

Jeśli Ty lub Twój podopieczny/a potrzebujecie wsparcia psychologa natychmiast – nie czekaj na umówienie wizyty – zadzwoń na infolinię wsparcia psychologicznego prowadzoną we współpracy z HearMe! To bezpieczne i poufne miejsce, gdzie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 otrzymasz pomoc specjalisty. Regulamin korzystania z infolinii znajdziesz tutaj.

732 071 988 

Poza jej godzinami pracy możesz skorzystać np. ogólnokrajowego telefonu zaufania  116 111.





    JAK UMÓWIĆ SIĘ NA SPOTKANIE Z TERAPEUTĄ?

    Dzieci i młodzież mieszkająca na terenie województwa opolskiego: wypełnij formularz żeby uzyskać voucher na bezpłatną wizytę.

    Pozostałe osoby: skorzystaj z ogólnopolskich telefonów zaufania, bądź skorzystaj z dostępnych miejsc świadczących pomoc.

    MAM KONTO W SYSTEMIE ECHORĄGIEW OPOLSKA
    UZYSKAJ VOUCHER

    Możesz to zrobić za pośrednictwem tego formularza. Dane osób korzystających ze wsparcia są anonimizowane, więc ani Twoi koledzy, koleżanki, ani kadra ZHP nie będzie widziała, że to właśnie Ty umawiałeś/-aś się na spotkanie z psychologiem.

    ZAŁÓŻ KONTO W APLIKACJI

    Kliknij w otrzymany link, aby rozpocząć rejestrację na platformie HearMe. Na początek wypełnij formularz, który poprowadzi cię przez proces zakładania konta. Jeśli masz poniżej 16 lat, konto mogą założyć dla ciebie rodzice lub opiekunowie. Regulamin usługi znajdziesz tutaj.

    ZGODA RODZICA LUB OPIEKUNA

    Jeśli masz poniżej 18 lat, poproś rodzica o podpisanie zgody na korzystanie ze wsparcia psychologicznego świadczonego we współpracy z HearMe. Podpisany dokument można załączyć bezpośrednio w formularzu rejestracyjnym w aplikacji, a także przesłać terapeucie na czacie w aplikacji przed umówionym spotkaniem.

    UMÓW WIZYTĘ

    Podczas zakładania konta, wypełniasz ankietę dot. Twoich potrzeb. Po wypełnieniu ankiety otrzymasz propozycje kilku specjalistów, którzy mogą z Tobą współpracować. Chcesz zobaczyć innych? Wystarczy wejść w zakładkę „Specjaliści” i w menu na górze wybrać opcję „Wybierz specjalność: wsparcie dzieci i młodzieży”. Znajdziesz tam pełną listę specjalistów gotowych Ci pomóc. W ich opisach możesz znaleźć informacje na temat nurtu terapeutycznego, w którym pracują. Więcej wskazówek, jak wybrać terapeutę znajdziesz tutaj.

    PIERWSZE SPOTKANIE

    Jeśli jesteś niepełnoletni/-a na pierwsze spotkanie zaproszeni są Ty i Twój rodzic lub opiekun. To okazja, by wspólnie poznać specjalistę i omówić Twoje potrzeby. Rodzic będzie mógł porozmawiać z terapeutą o Twoich celach oraz potwierdzić wszystkie formalności. Po pierwszym spotkaniu, dalsze sesje będą już przeznaczone wyłącznie dla Ciebie, abyś mógł/ mogła swobodnie rozmawiać o swoich myślach i emocjach. Przed sesją wybierz spokojne miejsce, w którym masz stabilny dostęp do Internetu, urządzenia z kamerą i mikrofonem (komputer, telefon), tak żeby nic nie zakłócało przebiegu spotkania.

    PSYCHOTERAPIA KROK PO KROKU

    KIEDY WARTO SIĘGNĄĆ PO POMOC?

    Czasem trudno samodzielnie poradzić sobie z wyzwaniami, szczególnie tak trudnymi jak skutki niedawnej powodzi. Jeśli odczuwasz samotność, niepewność lub zmagasz się z problemami, które Cię przytłaczają, rozmowa z psychologiem może być dobrym krokiem.

    Pomoc ta pozwala Ci lepiej zrozumieć swoje emocje i lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach.

    NIE WIEM CZY TO DLA MNIE

    To całkowicie normalne, że nie zawsze jesteśmy pewni, czy potrzebujemy pomocy psychologa. Jeśli zmagasz się z trudnymi emocjami, odczuwasz stres, samotność lub masz problemy, może to być znak, że warto porozmawiać z kimś, kto pomoże Ci to zrozumieć.
    Psycholog to osoba, która nie ocenia, a zamiast tego słucha i pomaga znaleźć rozwiązania oraz lepiej radzić sobie z emocjami. Nawet jeśli nie masz pewności, jedno spotkanie może pomóc Ci określić, co będzie dla Ciebie najlepsze i dać Ci przestrzeń, by poczuć się lepiej.

    1

    Czym jest psychoterapia?

    Psychoterapia to forma profesjonalnej pomocy psychologicznej, prowadzona przez wykwalifikowanego terapeutę. Jej celem jest wsparcie osób w radzeniu sobie z problemami emocjonalnymi, poprawa dobrostanu psychicznego i rozwoju osobistego.

    2

    Jak działa psychoterapia?

    Proces psychoterapii polega na regularnych spotkaniach z terapeutą, podczas których omawiane są różne trudności i wyzwania życiowe. Terapeuta stosuje sprawdzone techniki, takie jak rozmowy, ćwiczenia i refleksje, aby pomóc klientowi lepiej zrozumieć siebie i swoje emocje.

    3

    Dlaczego warto rozważyć psychoterapię?

    Psychoterapia pomaga zmniejszyć stres, lęk, poprawia samopoczucie i uczy lepszego radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Dzięki pracy z terapeutą można rozwijać umiejętności emocjonalne, takie jak kontrola nad stresem i poprawa relacji.

    4

    Jak wybrać odpowiednią formę psychoterapii?

    Psychoterapia oferuje różne metody, jak terapia poznawczo-behawioralna czy psychodynamiczna, a wybór zależy od indywidualnych potrzeb. Warto skonsultować się z terapeutą, aby dobrać najlepsze podejście.

    NURTY W PSYCHOTERAPII:

    nurt poznawczo-behawioralny

    Terapia skoncentrowana na tym, co teraźniejsze w doświadczanych wydarzeniach. Celem terapii jest przeformułowanie dezadaptacyjnego sposobu myślenia, które jest przyczyną cierpienia pacjenta, mając bezpośrednie przełożenie na zmianę w zachowaniu.

    nurt systemowy

    Reprezentanci nurtu systemowego za nadrzędny czynnik uważają systemy, w których funkcjonujemy jako ludzie, które mają na nas wpływ i nas kształtują. Na trudność pacjenta nie wpływa konkretna osoba, ale każda jednostka będąca członkiem rodziny z osobna. Pozornie niezwiązane zaburzenia mogą wynikać ze zdarzeń lub więzi łączących osoby należące do danej rodziny.

    nurt psychodynamiczny

    Najistotniejsze w terapii Gestalt jest skupienie się na „tu i teraz”, holistyczne podejście oraz relacja terapeutyczna między pacjentem a terapeutą. Kluczową rolę odgrywa dialog egzystencjalny prowadzony wspólnie, w którym poszukuje się powiązań między przeszłymi doświadczeniami a teraźniejszym funkcjonowaniem.

    nurt gestalt

    Najistotniejsze w terapii Gestalt jest skupienie się na „tu i teraz”, holistyczne podejście oraz relacja terapeutyczna między pacjentem a terapeutą. Kluczową rolę odgrywa dialog egzystencjalny prowadzony wspólnie, w którym poszukuje się powiązań między przeszłymi doświadczeniami a teraźniejszym funkcjonowaniem.

    nurt humanistyczny

    W terapii najważniejsza jest relacja terapeutyczna oraz szacunek wobec pacjenta. Reprezentanci tego nurtu kierują się zasadą, że „każdy jest ekspertem własnego życia i funkcjonowania”. Założenia nurtu humanistycznego są zbliżone do cech charakterystycznych terapii trzeciej fali CBT oraz terapii integracyjnej.

    NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

    Masz pytanie?

    Znajdziesz tutaj najczęściej pojawiające się pytania dotyczącymi wsparcia psychologicznego HearMe wraz z odpowiedziami.

    Jesteśmy tu po to, żeby Ci pomóc!

    Czym jest subskrypcja w aplikacji HearMe?

    HearMe to platforma oferująca subskrypcję umożliwiającą łatwy dostęp ZHP otrzymała spersonalizowany link, przez który dzieci i młodzież z mogą rezerwować darmowe konsultacje z psychologiem, psychoterapeutą lub psychiatrą.

    Koszty tych wizyt są w pełni pokrywane przez subskrypcję HearMe, co zapewnia dostęp do pomocy specjalistycznej bez dodatkowych opłat dla użytkowników.

    Kto może korzystać ze subskrypcji?

    Ze subskrypcji mogą korzystać osoby będące odbiorcami działań organizacji w województwie Opolskim (w tym członkowie Chorągwi Opolskiej), którzy uzyskali dostęp do spersonalizowanego linku. Wsparcie oferowane jest w formie konsultacji online poprzez aplikację HearMe, gdzie dostępne są sesje wideo oraz czat. Dzięki temu wszyscy uprawnieni mogą uzyskać potrzebną pomoc w dogodny i dyskretny sposób, dostosowany do ich indywidualnych potrzeb.

    Jak założyć konto? Osoby pełnoletnie

    Aby założyć konto w HearMe, gdy masz kod QR lub kliknij w dedykowany link, aby przejść do formularza prowadzącego do aplikacji. Jeżeli nie masz dostępu do dedykowanego linku poproś o niego za pośrednictwem strony. To bardzo ważne, ponieważ jeśli użyjesz ogólnie dostępnego adresu aplikacji, wizyta nie zostanie zarejestrowana jako przedpłacona.
 Następnie przejdź Następnie przejdź przez proces rejestracji, odpowiadając na kilka krótkich pytań i podając swój adres e-mail. Wybierz unikalną nazwę użytkownika, aby uzyskać dostęp do wsparcia HearMe oraz wszystkich funkcji aplikacji.

    Jak założyć konto? Osoby niepełnoletnie

    Proces rozpoczyna się od otrzymania linku do aplikacji oraz formularza, który wypełnia rodzic. Formularz ten wymaga podania danych kontaktowych oraz załączenia podpisanej zgody na korzystanie przez dziecko z platformy. Następnie rodzic zakłada konto w imieniu dziecka, co umożliwia korzystanie z usług oferowanych na platformie.

    Na pierwszym spotkaniu rodzic jest obecny, aby potwierdzić dane osobowe.
    Późniejsze sesje koncentrują się na wsparciu dziecka, a terapeuta regularnie monitoruje postępy, by jak najlepiej wspierać jego zdrowie psychiczne.

    Proces rejestracji dla młodzieży powyżej 16. roku życia przebiega podobnie jak dla młodszych dzieci, z tą różnicą, że może samodzielnie założyć konto na platformie HearMe.

    Jak mogę umówić się na sesję?

    Aby zapisać się na wizytę, zacznij od założenia konta. Po wypełnieniu krótkiej ankiety, która pomoże dopasować specjalistę do Twoich potrzeb, otrzymasz listę rekomendowanych psychologów.

    Wybierz osobę, która Ci odpowiada, i umów się na wizytę, klikając przycisk “zarezerwuj wizytę”. Wybierz najlepszy dla siebie termin, a jeśli takiego nie ma,
    napisz do nas na pomoc@hearme.pl.

    Możesz również skorzystać z opcji “Skontaktuj się z nami” w panelu wyboru specjalisty i pomożemy wybrać najlepszego specjalistę lub specjalistkę. Jeśli chcesz sprawdzić innych specjalistów, możesz skorzystać z zakładki „Specjaliści” i filtrować wyniki według kategorii „wsparcie dzieci i młodzieży”.

    Możesz również skorzystać z opcji “Skontaktuj się z nami” w panelu wyboru

    Jak mogę dołączyć na sesję online?

    Aby dołączyć do sesji online, wejdź do aplikacji chwilę przed spotkaniem, wybierz „Moje spotkania” i kliknij na najbliższą sesję. Następnie wybierz „Zobacz konsultację”, a gdy terapeuta zadzwoni, kliknij „Rozpocznij rozmowę wideo” i przyznaj dostęp do kamery i mikrofonu, jeśli przeglądarka o to poprosi. W przypadku tego typu konsultacji ważne jest użycie kamery, ponieważ ułatwia skuteczną komunikację.

    W przypadku sesji przez czat wystarczy przejść do wiadomości, wybrać specjalistę i rozpocząć rozmowę tekstową.

    Jak wygląda pierwsze spotkanie z psychologiem lub terapeutą?

    Pierwsze spotkanie na platformie HearMe, w którym uczestniczy również rodzic lub opiekun, to wstępna sesja, mająca na celu zapoznanie się z terapeutą oraz omówienie formalności.

    Psycholog przedstawi się, opowie o swoim podejściu do pracy terapeutycznej i wyjaśni, jak będą wyglądały kolejne spotkania. Rodzic będzie mógł zadać pytania i uzyskać wszystkie niezbędne informacje, aby poczuć się pewnie co do bezpieczeństwa i celu terapii.

    Psycholog może poprosić rodzica o potwierdzenie Twoich danych osobowych. W trakcie tej rozmowy możesz również opowiedzieć terapeucie, dlaczego szukasz wsparcia i czego oczekujesz. Po omówieniu formalności rodzic zwykle opuszcza spotkanie, abyś mógł/mogła swobodnie rozmawiać z psychologiem. Dzięki temu od samego początku budujesz relację na zaufaniu i dyskrecji.

    Jak technicznie przygotować się do wideo rozmowy z psychologiem?

    Wybierz miejsce, w którym masz stabilny dostęp do internetu, tak żeby połączenie przebiegało bez zakłóceń. Ważne, żeby rozmowa odbywała się bez przypadkowych świadków. Wynika to zarówno z Twojego komfortu, jak i tego że rozmowa ze specjalistą z zakresu zdrowia psychicznego często wiąże się z opowiadaniem o osobach trzecich. Brak świadków pozwala zapobiec publicznemu rozpowszechnieniu informacji na ich temat.

    Jak wygląda proces uzyskania konsultacji psychiatrycznej? (Osoba niepełnoletnia)

    Jeśli terapeuta uzna, że dziecko potrzebuje konsultacji psychiatrycznej, poinformuje o tym dziecko i rodziców, sugerując ten krok jako najlepsze wsparcie.

    Rodzice mogą wówczas skontaktować się z HearMe, wysyłając wiadomość na adres pomoc@hearme.pl, aby otrzymać dane kontaktowe do placówki oferującej konsultacje psychiatryczne dla dzieci. Dzięki temu będą mogli bez komplikacji umówić dziecko na wizytę w dogodnym terminie.

    Konsultacja z psychiatrą dziecięcym odbywa się online i jest bezpłatna w ramach subskrypcji HearMe do określonego limitu. Przed wizytą należy pamiętać o akceptacji regulaminów placówki medycznej realizującej konsultację.

    Jak wygląda proces uzyskania konsultacji psychiatrycznej? (Osoba pełnoletnia)

    Aby uzyskać konsultację psychiatryczną, osoba pełnoletnia najpierw kontaktuje się z terapeutą w ramach subskrypcji HearMe. Jeśli terapeuta uzna, że konsultacja psychiatryczna jest wskazana, poinformuje o tym i zasugeruje to rozwiązanie jako kolejny krok.

    Następnie osoba może bezpośrednio skontaktować się z firmą HearMe, wysyłając wiadomość na adres pomoc@hearme.pl, aby uzyskać dane kontaktowe do placówki oferującej konsultacje psychiatryczne online.

    Po otrzymaniu informacji, można zarejestrować się na wizytę w dogodnym terminie, a sama konsultacja – realizowana online – jest bezpłatna w ramach subskrypcji HearMe aż do wyczerpania ustalonego limitu. Przed wizytą należy pamiętać o akceptacji regulaminów placówki medycznej realizującej konsultację.

    Jak mogę umówić się na sesję?

    Kliknij przycisk “Zarezerwuj termin” i z grupy rekomendowanych dla Ciebie specjalistów i specjalistek, wybierz profil i zostaniesz przeniesiony/a do kalendarza. Wybierz najlepszy dla siebie termin, a jeśli takiego nie ma, napisz do nas na pomoc@hearme.pl.

    Możesz również skorzystać z opcji “Skontaktuj się z nami” w panelu wyboru specjalisty i pomożemy wybrać najlepszego specjalistę lub specjalistkę.

    Jak mogę odwołać sesję?

    Wizytę możesz odwołać lub przełożyć 24h przed terminem. Wejdź na swój profil, znajdź wizytę w okienku „Moje spotkania”, kliknij czerwony przycisk „Anuluj” i zrobione! Wizytę możesz też odwołać w terminie krótszym niż 24h, ale wtedy wizyta zostanie uznana jako zrealizowana.

    Co mogę omawiać z psychologiem?

    Możesz rozmawiać z psychologiem o wielu sprawach, takich jak stres, trudne emocje, problemy z koncentracją, relacje z rówieśnikami, kłopoty w szkole, konflikty rodzinne, poczucie samotności czy presja.

    Psycholog pomoże Ci zrozumieć Twoje uczucia i nauczy technik radzenia sobie z wyzwaniami, przed którymi stoisz.

    Jakie kwalifikacje mają specjaliści dostępni na platformie?

    Specjaliści z opisem “wsparcie dzieci i młodzieży” to psycholodzy i terapeuci z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą.

    Posiadają odpowiednie wykształcenie i przygotowanie do wspierania młodych osób w różnych trudnościach emocjonalnych i rozwojowych, a ich profile zawierają szczegółowe informacje o ich specjalizacjach.

    Jak długo trwa standardowa sesja?

    Standardowa sesja video/audio trwa 50 minut, czat trwa 25 min.

    Jak mogę opłacić wizytę we własnym zakresie, gdy się limit wizyt przedpłaconych, a chcę kontynuować terapię?

    Aby opłacić wizytę we własnym zakresie, po wybraniu dogodnego terminu w kalendarzu specjalisty, należy wybrać opcję „Płatność osobista” w sytuacji, gdy limit godzinowy w ramach subskrypcji został już wyczerpany. Po wybraniu tej opcji system automatycznie płatności online. Opłacona wizyta zostanie od razu zarezerwowana na wybrany przez Ciebie termin.

    Jeśli chcesz skorzystać z usług HearMe, ale nie posiadasz subskrypcji, możesz także wykupić prywatną wizytę u psychologa lub psychoterapeuty. Więcej informacji na ten temat znajdziesz, kontaktując się z pod adresem: pomoc@hearme.pl

    Jak działa infolinia?

    Numer telefoniczny na infolinie: 732 071 988

    Infolinia wsparcia psychologicznego dla dzieci i młodzieży to bezpieczne i poufne miejsce, gdzie młodzi ludzie mogą uzyskać pomoc, porozmawiać o swoich trudnościach oraz znaleźć wsparcie w trudnych chwilach HearMe zapewnia dostęp do infolinii wsparcia od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00 gdzie pomoc otrzymasz natychmiast.

    Jeśli wszyscy specjaliści są zajęci, oddzwonimy tak szybko, jak to możliwe w godzinach pracy infolinii.

    Czy spotkania ze specjalistą są tylko przez wideo?

    Nie, spotkania ze specjalistą odbywają się nie tylko przez wideo – można też skorzystać z czatu, jeśli ta forma kontaktu jest dla Ciebie wygodniejsza.

    Czy mogę korzystać z aplikacji na kilku urządzeniach?

    Tak, aplikacja HearMe jest dostępna na wielu urządzeniach po zalogowaniu się na to samo konto, co pozwala na wygodne korzystanie z niej w różnych miejscach.

    Jak zabezpieczane są dane dziecka?

    Dane dziecka są chronione zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa oraz zgodne z wymogami RODO, zapewniając pełną poufność i prywatność podczas korzystania z aplikacji i przechowywania danych.

    Czy można zmienić odpowiedzi udzielone w ankiecie?

    Jak najbardziej, zawsze masz możliwość zmiany swoich oczekiwań, dostępności i potrzeb związanych ze specjalistą. Wystarczy, że klikniesz “ Zarezerwuj termin”, następnie wybierzesz opcję “Wypełnij ankietę” i możesz zmienić swoje oczekiwania co do omawianych tematów i języka.

    Co zrobić w przypadku kryzysu emocjonalnego?

    W przypadku kryzysu emocjonalnego warto niezwłocznie skontaktować się z terapeutą poprzez aplikację lub zadzwonić na infolinię wsparcia, która pomoże skierować dziecko na szybszą konsultację lub doradzić dalsze kroki.

    Czy wsparcie jest dostępne również w weekendy?

    Tak, wsparcie jest dostępne w weekendy – terapeuci pracują w określonych godzinach, aby zapewnić stały dostęp do pomocy.

    Nie ma na tej liście mojego pytania :(

    Na spokojnie, proszę wybierz opcję “Wsparcie” w menu po lewej stronie i napisz jak możemy Ci pomóc.
    Możesz również napisać do nas na pomoc@hearme.pl. Napisz do nas zawsze, gdy pojawiają się niepewności, jesteśmy tu dla Ciebie.

    INNE FORMY WSPARCIA

    Jeżeli potrzebujesz pomocy, a mieszkasz poza województwem Opolskim, albo wolisz poszukać innej opcji:

    112
    W przypadku zagrożenia zdrowia lub życia zadzwoń pod numer 112.
    116 / 111
    Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży.
    116111
    Czatuj - 116111 czat prowadzony przez specjalistów Telefonu zaufania dzieci i młodzieży
    Jeżeli potrzebujesz wizyty u specjalisty, skorzystaj z wyszukiwarki miejsc świadczących pomoc, przygotowanej przez portal Życie Warte Jest Rozmowy Miejsca z bezpłatną pomocą
    800 12 12 12 Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

    Jeżeli wolisz pisać, napisz na jednym z dostępnych czatów:
    https://czat.brpd.gov.pl/ czat prowadzony przez specjalistów Telefonu Zaufania Rzecznika Praw dziecka

    Ułatwienia dostępu